Polityka prywatności Szkoły Impro
I. Postanowienia ogólne
- Niniejsza polityka prywatności (dalej: „Polityka”) określa, jak zbierane, przetwarzane i przechowywane są dane osobowe Klientów niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego działające w domenie szkolaimpro.pl. (dalej: „Serwis”).
- Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).
- Za pośrednictwem Serwisu zbierane są wyłącznie dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju usług w nim oferowanych.
II. Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych zbieranych poprzez Serwis jest Szkoła Impro sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie pod adresem Plac Bankowy nr 2, 00-095 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi akta rejestrowe pod numerem KRS: 0000687669, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 5252717438 oraz numer statystyczny REGON: 367891368, posiadającą kapitał zakładowy w kwocie 5.100,00 PLN (dalej jako: „Administrator”).
- Z Administratorem można skontaktować się z pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: kontakt@szkolaimpro.pl.
III. Cel i podstawy prawne zbierania danych osobowych
- Dane osobowe Klientów są zbierane i wykorzystywane są w celu:
- rejestracji konta i weryfikacji tożsamości Klienta,
- umożliwienia logowania do Serwisu,
- realizacji umowy dotyczącej świadczenia usług drogą elektroniczną,
- komunikacji z Klientem (formularz kontaktowy, kontakt e-mail)
- wysyłki newslettera (po wyrażeniu zgody Klienta na jego otrzymywanie),
- promocji oferty Administratora,
- marketingu – po wyrażeniu w tym zakresie zgody przez Klienta,
- personalizacji Serwisu dla Klientów,
- windykacji należności,
- ustalenia i dochodzenia roszczeń albo obrony przed nimi.
- Dane osobowe Klientów mogą być przetwarzane przez Administratora na podstawie:
- niezbędności do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), odrębnie dla celu:
- marketingu produktów i usług własnych Administratora gdzie uzasadnionym interesem Administratora jest prowadzenie marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług;
- kontaktu z Klientem gdzie uzasadnionym interesem Administratora jest opieka nad użytkownikami Portalu oraz udzielanie odpowiedzi na zadane pytania;
- obrony przed ewentualnymi roszczeniami, gdzie uzasadnionym interesem Administratora jest dochodzenie lub obrona roszczeń.
- Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną albo skorzystania z innych funkcjonalności Serwisu.
IV. Rodzaj przetwarzanych danych osobowych
- Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe Użytkownika:
- imię i nazwisko,
- data urodzenia,
- adres e-mail,
- wizerunek (w ramach Serwisu istnieje możliwość dobrowolnego dodania zdjęcia profilowego, które nie jest rozpowszechniane przez Administratora)
V. Okres przetwarzania danych osobowych
- Administrator przetwarza dane osobowe Klientów jedynie przez okres niezbędny do spełnienia celu ich przechowywania (realizacja umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) lub dopóki jest to wymagane zgodnie z prawem, w szczególności do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji wynikającego z przepisów prawa, w tym obowiązku dotyczącego przechowywania dokumentów księgowych.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu świadczenia usługi newsletter oraz prowadzenie Konta Klienta w Serwisie dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do świadczenia tych usług, do czasu rezygnacji przez Klienta.
- W razie przetwarzania danych osobowych w oparciu o wyrażoną zgodę, dane będą przechowywane do momentu jej wycofania. Odwołanie zgody na przetwarzanie nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
- W przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, Administrator przestanie przetwarzać dane osobowe Klientów jeżeli Klient zgłosi skutecznie sprzeciw wobec przetwarzania danych.
VI. Udostępnianie danych osobowych.
- Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane: podmiotom powiązanym z Administratorem, jego podwykonawcom, podmiotom współpracującym z Administratorem np. firmom obsługującym e-płatności, firmom świadczącym usługi kurierskie/pocztowe, kancelariom prawnym.
- Dane osobowe Klientów nie będą przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
VII. Prawa Klienta
- Prawo dostępu do danych osobowych:
- Klient ma prawo uzyskać informację odnośnie przechowywanych przez Administratora jego danych osobowych, w tym kopię tych danych.
- Prawo do sprostowania danych
- Klient ma prawo żądania sprostowania jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania Klient ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
- Prawo do usunięcia danych
- Klient ma prawo domagać się usunięcia jego danych osobowych przechowywanych przez Administratora w następujących przypadkach:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane,
- Klient cofnął zgodę , na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- Klient wniósł sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub sprzeciw dotyczy przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie krajowym,
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.
- Klient ma prawo domagać się usunięcia jego danych osobowych przechowywanych przez Administratora w następujących przypadkach:
- Prawo do przenoszenia danych
- Klient ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jego dotyczące, które dostarczył Administratorowi, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany. Jeżeli Klient domaga się przesłania tych danych do innego administratora danych, zostanie to zrealizowane, o ile istnieje taka możliwość techniczna.
- Prawo ograniczenia przetwarzania danych
- Klient ma prawo zażądać, aby przetwarzanie jego danych osobowych zostało ograniczone, w następujących przypadkach:
- Klient kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Klient sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one Klientowi potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- Klient wniósł sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.
- Klient ma prawo zażądać, aby przetwarzanie jego danych osobowych zostało ograniczone, w następujących przypadkach:
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
- Jeżeli dane osobowe Klienta są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, Klient ma prawo do sprzeciwu w dowolnym czasie wobec przetwarzania, zgodnie z art. 21 RODO.
- Prawo do wycofania zgody
- Klient ma prawo do wycofania wyrażonej zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w dowolnej chwili. Odwołanie zgody na przetwarzanie nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
Jeśli Klient chce skorzystać z przysługujących mu praw powinien przesłać wiadomość e-mail do Administratora na adres: kontakt@szkolaimpro.pl lub pocztą tradycyjną na adres: siedziby Administratora.
Bezpieczeństwo danych osobowych jest priorytetem Administratora, jeśli jednak Klient uzna, że przetwarzając jego dane osobowe Administratora narusza przepisy RODO, Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
VIII.
Pliki cookies
- Czym są pliki cookies i do czego służą?
- Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na urządzeniu Klienta, gdy odwiedza Serwis. Pliki te są przesyłane przez serwis internetowy do przeglądarki. Każdy plik cookie posiada anonimowy identyfikator i pozwala zidentyfikować urządzenie, w którego pamięci został zapisany przez określony czas (czas, po którym dany plik cookie zostanie usunięty). Pliki cookies są zapisywane w celu rozpoznania urządzenia Klienta, poznania jego preferencji, a także zbierania informacji na temat jego wcześniejszych działań w Seriwsie.
- Jakich plików cookies używamy?
- Możemy używać następujących rodzajów plików cookies:
- Sesyjne pliki cookies – są to informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te pliki cookies są konieczne, aby niektóre funkcjonalności Serwisu działały poprawnie.
- Stałe pliki cookies – dzięki nim korzystanie z Serwisu jest łatwiejsze (np. zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści). Mogą być wykorzystywane do różnych celów, w tym do zapamiętywania preferencji i wyborów Klienta podczas korzystania ze strony internetowej. Te pliki cookies pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres.
- Własne pliki cookies (first party cookies) – są zapisywane przez obecnie przeglądaną stronę internetową. Służą poprawie jakości korzystania z Serwisu.
- Pliki cookies stron trzecich (third party cookies) – są wykorzystywane przez strony trzecie, jak np. portale społecznościowe, w celu śledzenia wizyt Klienta na różnych stronach internetowych, na których zamieszczają reklamy.
- Możemy używać następujących rodzajów plików cookies:
- Pliki cookies używane przez Portal można podzielić na następujące kategorie:
- Pliki cookies konieczne;
- Pliki cookies wydajności;
- Pliki cookies funkcjonalne;
- Pliki cookies konieczne:
- Zawsze Aktywne.
- Bez tych plików nie można poruszać się po Serwisie ani korzystać z jego funkcji.
- Dane osobowe Klienta przetwarzane w oparciu o art. 6 (1) f) RODO. Klient może wyrazić sprzeciw wobec takiego przetwarzania jego danych osobowych, lecz w praktyce uniemożliwi to korzystanie z Serwisu bądź znacznie to utrudni.
- Pliki cookies wydajności: (checkbox do zaznaczenia):
- Pliki z tej kategorii gromadzą informacje, które mówią, w jaki sposób odwiedzający korzystają z Serwisu, np. dane podstron, które są odwiedzane najczęściej.
- Pliki te są wykorzystywane po to, aby usprawnić działanie Serwisu. Pliki te mogą zostać uruchomione tylko za zgodą Klienta, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru (checkbox), które pojawi się po otwarciu danej strony
- Klient swoją zgodę może wycofać w każdej chwili.
- Funkcjonalne Pliki cookies: (checkbox do zaznaczenia):
- W plikach tego typu zapisywane są informacje o wyborach Klient, dzięki którym Serwis może zaproponować ulepszone i spersonalizowane funkcje. Na przykład w plikach cookie tego typu mogą być przechowywane informacje na temat numerów śledzenia wpisywanych w aplikacjach. Pliki te mogą zostać uruchomione tylko za zgodą Klienta, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru (checkbox), które pojawi się po otwarciu danej strony
- Klient swoją zgodę może wycofać w każdej chwili.
- Jak długo przechowujemy pliki cookies?
- Sesyjne pliki cookies pozostają na urządzeniu Klienta do momentu opuszczenia przez Serwisu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Stałe pliki cookies będą przechowywane na urządzeniu Klienta maksymalnie przez okres 12 miesięcy lub do czasu wycofania zgody.
- Jak zarządzać plikami cookies?
- Należy pamiętać, że jeśli Klient nie wyrazi zgody na działanie plików cookies, nie będzie w stanie w pełni korzystać z niektórych elementów Serwisu.
- Należy pamiętać o skonfigurowaniu wszystkich przeglądarek na różnych urządzeniach (tabletach, smartfonach, komputerach). Istnieją różne sposoby konfigurowania przeglądarek, dlatego należy zapoznać się z sekcją „Pomoc” używanej przeglądarki, aby dowiedzieć się, jak ją skonfigurować i skorzystać z dostępnych opcji.
IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
- Dane Klientów nie mogą być przetwarzane w zautomatyzowany sposób tak, że na skutek tego mogłyby zapaść wobec nich jakiekolwiek decyzje.
- Dane Klientów mogą być profilowane celem dostosowania treści i personalizacji oferty po wyrażeniu przez nich zgody.
X. Postanowienia końcowe
- Administrator ma prawo do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności, przy czym prawa Klientów nie zostaną ograniczone.
- Informacja o wprowadzonych zmianach pojawi się w formie komunikatu dostępnego w Serwisie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego.
Ostatnia aktualizacja: 2024-04-04