Kursy wakacyjne Szkoły Impro [sierpień 2023, Maradki na Mazurach] — improwizacja teatralna dla dorosłych. Plan turnusów już dostępny!
- Wysłane przez Alicja Sawicka
- Kategorie WAKACJE
- Data 2023-04-19
Kursy wakacyjne improwizacji teatralnej dla dorosłych 2023. Pojedź ze Szkołą Impro na wyjątkowe kolonie dla dorosłych! W wakacje zapraszamy do Ośrodka Mazury Club w Maradkach, gdzie znajdziesz wszystko: kursy z improwizacji teatralnej (również od podstaw), prowadzone przez profesjonalnych artystów scen komediowych z Polski i zagranicy, sporo czasu wolnego, jezioro, pyszne jedzenie, wieczorne rozrywki i ludzi, z którymi z pewnością spędzisz świetne wakacje.
Dołącz do eventu na Facebooku: KURSY WAKACYJNE SZKOŁY IMPRO [sierpień 2023, Mazury] — improwizacja teatralna dla dorosłych
Najważniejsze informacje
TURNUSY
Przygotowaliśmy aż pięć turnusów, a na każdym możesz wybrać kurs, który będzie dla ciebie najlepszy:
1 turnus: 2–6 sierpnia 2023 [śr–ndz];
2 turnus: 6–10 sierpnia 2023 [ndz–czw];
3 turnus: 10–14 sierpnia 2023 [czw–pon];
4 turnus: 18–22 sierpnia 2023 [pt–wt];
5 turnus: 23–27 sierpnia 2023 [śr–ndz]
ZAPISY
Odbywają się pod adresem www.portal.szkolaimpro.pl. Aby zapisać się na kurs, musisz posiadać w Portalu:
— zweryfikowane konto użytkownika: załóż/sprawdź status swojego konta przed rozpoczęciem zapisów;
— doświadczenie wymagane do zapisu na dany kurs: przed zapisem na kurs zaloguj się na swoje konto i sprawdź, czy na pewno masz wpisane doświadczenie wymagane do zapisu na kurs, który cię interesuje; jeżeli brałeś udział w kursie X, a nie masz wpisanego zaliczenia, koniecznie napisz do nas: kontakt@szkolaimpro.pl.
START ZAPISÓW
Zapisy rozpoczynają się 24.04.2023 [poniedziałek], według następującego harmonogramu:
● pierwszy turnus: od godz. 09:00;
● drugi turnus: od godz. 10:00;
● trzeci turnus: od godz. 11:00;
● czwarty turnus: od godz. 12:00;
● piąty turnus: od godz. 13:00.
CO DLA POCZĄTKUJĄCYCH?
Przygotowaliśmy dwa kursy przeznaczone dla kompletnych świeżaków albo tych, którzy wracają do nas po wielu latach:
● 0: Zerówka [kurs od podstaw] — Martyna Kowalska (doświadczenie: brak) ZAPISY
4. turnus: 18–22 sierpnia 2023 [pt–wt]
● 0: Zerówka [kurs od podstaw] — Norbert Bajan (doświadczenie: brak) ZAPISY
REGULAMIN
— Zapisanie się na kurs oznacza akceptację Regulaminu wyjazdu. Zapoznaj się z nim dokładnie przed opłaceniem kursu. Wszelkie prośby niezgodne z Regulaminem nie będą rozpatrywane.
— Regulamin jest dostępny TUTAJ.
MASZ PYTANIE?
— Napisz do nas na messengerze lub na adres: kontakt@szkolaimpro.pl;
— Odwiedź stronę internetową Szkoły Impro. Jeżeli chcesz być na bieżąco, zapisz się do Newslettera.
OPŁATY
OPŁATA ZA KURS [pierwsza rata]:
● kurs musicalowy: 1000 zł;
● kurs z instruktorem zagranicznym: 800 zł;
● pozostałe kursy: 700 zł.
OPŁATA ZA ZAKWATEROWANIE/WYŻYWIENIE [druga rata]
● niższy standard domku: 740 zł;
● wyższy standard domku: 790 zł.
*** Nie ma możliwości udziału w kursie bez opłacenia drugiej raty.
*** Przed opłaceniem pierwszej raty zapoznaj się uważnie z Regulaminem, to jest ze szczegółowymi zapisami dotyczącymi opłat i zwrotów. Wszelkie prośby niezgodne z Regulaminem nie będą rozpatrywane.
CO OBEJMUJE OPŁATA?
— udział w kursie: 19h, w grupie maks. 16 osób
— zakwaterowanie: domki drewniane, 4-osobowe, dwa pokoje z łazienką
— wyżywienie
— ubezpieczenie
— woda na warsztatach
— dodatkowe atrakcje: ognisko, grill, dżem, animacje
*** Dojazd we własnym zakresie.
PLAN POBYTU NA TURNUSACH
— dzień pierwszy: przyjazd, ognisko/dżem (21:00);
— dzień drugi, trzeci, czwarty: śniadanie (09:00-10:00), warsztaty (10:00-13:00), obiad (13:00-14:00), czas wolny (14:00-16:00) warsztaty (16:00-19:00), kolacja (19:00-20:00), animacje/dżem (21:00);
— dzień piąty: śniadanie (09:00-10:00), feedback (min. 1h), wyjazd.
INTERMARADKI
Rezerwacja zakwaterowania pomiędzy turnusami [14-18.08, 22-23.08] jest możliwa tylko we własnym zakresie, poprzez kontakt z administracją Ośrodka. Jednocześnie informujemy, że pomiędzy turnusami Ośrodek nie zapewnia wyżywienia.
KUCHNIA
— dieta bez wyłączeń, wegetariańska, wegańska, bezglutenowa
Plan turnusów / kursów
1. turnus: 2–6 sierpnia 2023 [śr–ndz]
- 0: Zerówka [kurs od podstaw] — Martyna Kowalska (doświadczenie: brak) SOLD OUT
- Pisanie piosenek komediowych 1 — Norbert Bajan (doświadczenie: Zerówka)
- Archetypy — Grzegorz Uzdański (doświadczenie: A2)
2. turnus: 6–10 sierpnia 2023 [ndz–czw]
- Graj sobą — Piotr Gasik (doświadczenie: A1) SOLD OUT
- JTS Brown — Joanna Pawluśkiewicz (doświadczenie: Szlak czerwony) SOLD OUT
3. turnus: 10–14 sierpnia 2023 [czw–pon]
- A2: Spektakl — Agata Rozbicka (doświadczenie: A1) SOLD OUT
- M0: Podstawy improwizacji musicalowej — Aleksandra Markowska, Joanna Kucharczyk (doświadczenie: A2) SOLD OUT
- Freeform — Piotr Gasik (doświadczenie: Szlak czerwony) SOLD OUT
4. turnus: 18–22 sierpnia 2023 [pt–wt]
- 0: Zerówka [kurs od podstaw] — Norbert Bajan (doświadczenie: brak) SOLD OUT
- Musical Improv Toolkit — Aleksandra Markowska, Joanna Kucharczyk (doświadczenie: Podstawy improwizacji musicalowej) SOLD OUT
- Szukanie gry w scenie — Mateusz Płocha (doświadczenie: A2) SOLD OUT
5. turnus: 23–27 sierpnia 2023 [śr–ndz]
- Slow Comedy 2: Gdzie — Paweł Najgebauer (doświadczenie: A1) SOLD OUT
- Dekonstrukcja — Krzysztof Dziubak (doświadczenie: A2) SOLD OUT
- Patchwork: paint with the body and music — Gael Doorneweerd-Perry (doświadczenie: A2) SOLD OUT
- Once Upon a Time — Laura Doorneweerd-Perry (doświadczenie: Szlak czerwony) SOLD OUT
*** Szlak czerwony — szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie.
*** Możliwość zapisu dla osób z innych ośrodków szkoleniowych, które nie są uczniami Szkoły Impro — szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie.
Opis kursów
Każdy kurs będzie kończył się pokazem, realizowanym wieczorem w czwartym dniu wyjazdu.
1. TURNUS
● 0: ZERÓWKA [KURS OD PODSTAW] — Martyna Kowalska (doświadczenie: brak) — Poznasz podstawy improwizacji teatralnej (czyli tworzenia spektaklu bez scenariusza), kreatywnie spędzisz czas wolny, nawiążesz nowe znajomości, wzmocnisz poczucie własnej wartości, nauczysz się współpracować i działać w grupie. Kurs jest otwarty dla wszystkich chętnych. Dlaczego warto? Jesteśmy szkołą inną niż wszystkie. Improwizacja teatralna to tzw. „niski próg wejścia”, co oznacza, że każdy niezależnie od umiejętności może czerpać satysfakcję z tych zajęć. U nas nie ma egzaminów, a instruktorzy tworzą bezpieczną przestrzeń, w której nikt nie jest oceniany. Improwizacja to sztuka komediowa; kto nie lubi się śmiać i zapomnieć o codziennych obowiązkach? Improwizacja rozwija uczestników artystycznie. Jest atrakcyjną propozycją zarówno dla osób marzących o występach na scenie, jak i dla tych, którzy chcą po prostu dobrze się bawić. Ale rozwija też szereg umiejętności przydatnych w codziennym życiu: słuchanie, obserwowanie, współpraca, spontaniczność, otwartość na nowe pomysły i zaskakujące sytuacje, szybkie podejmowanie decyzji, empatia i zaufanie do grupy, dawanie komuś wsparcia i przyjmowanie go od innych, wyłączanie wewnętrznego krytyka, pewność siebie. Jak wyglądają zajęcia? Uczestnicy poznają zasady improwizacji teatralnej poprzez wspólne zabawy i tzw. krótkie gry. Grają też swoje pierwsze sceny improwizowane. Mogą doświadczyć na własnej skórze, jak wiele radości daje tworzenie historii tu i teraz, bez wcześniejszego pomysłu czy reżyserowania. Instruktor poświęcając uwagę każdemu uczestnikowi, dba o jego poczucie komfortu podczas zajęć. Po ukończeniu kursu z podstaw improwizacji możesz kontynuować naukę na kolejnych poziomach w Szkole Impro.
● PISANIE PIOSENEK KOMEDIOWYCH 1 — Norbert Bajan (doświadczenie: Zerówka) — Kurs kierujemy do wszystkich, którzy zawsze chcieli spróbować tej wspaniałej formy, ale nie do końca wiedzą, jak się za to zabrać. Podczas kursu przejdziemy przez podstawy teorii muzyki i songwritingu, zbadamy style i gatunki muzyki popularnej, wykorzystując je do pisania własnych, komediowych hitów. Poznacie narzędzia i ćwiczenia, które ułatwią Wam tworzenie zarówno warstwy tekstowej jak i kompozycyjnej. Korzystając z technik improwizacji, będziemy szukać charakterystycznych postaci i silnych punktów widzenia, a następnie, pracując indywidualnie i w grupach, przekształcać je w gotowe piosenki. Kurs zakończymy mini-koncertem, podczas którego zaprezentujecie na scenie swoje utwory. Jeśli grasz na jakimś instrumencie — ekstra! Jeśli nie — też wspaniale! Doświadczenie muzyczne mile widziane, choć niekonieczne. Prosimy o wzięcie ze sobą laptopów i słuchawek, ponieważ będziemy pracować zarówno z tekstem jak i z plikami dźwiękowymi.
● ARCHETYPY — Grzegorz Uzdański (doświadczenie: A2) — Pierwszy kurs ze ścieżki Spektakl fabularny w Szkole Impro. Po jego ukończeniu możesz kontynuować naukę, zapisując się na kursy: La Ronde oraz No Exit. Na kursie Archetypy na serio zaczynamy przyglądać się postaciom. Improwizując, często chwytamy się najprostszych skojarzeń aby jak najszybciej pokazać bohatera. Niestety często wpadamy w pułapkę stereotypów i gramy „głupiego robotnika” albo „niewinne dziecko”. Na tym kursie poznasz 12 archetypów opisanych przez Carla Gustava Junga jako wzorcowe postacie, które istnieją w naszej wspólnej podświadomości i pojawiają się w mitach, legendach i historiach opowiadanych przez ludzi od zarania dziejów. Skoro te wzorce są stosowane przez pisarzy i scenarzystów, więc z powodzeniem można ich użyć w improwizacji. Archetypy takie jak „bohater”, „błazen” czy „odkrywca” będziemy przykładać do różnych zawodów, ról społecznych i rodzinnych, aby budowane przez nas postacie miały wewnętrzny kompas, własną logikę a przede wszystkim rozbijały często pojawiające się stereotypy. Po tym kursie bez problemu zagrasz niewinnego kamerdynera, opiekuńczego gangstera czy pielęgniarkę-buntowniczkę.
2. TURNUS
● A1: SCENY DWUOSOBOWE — Marta Iwaszkiewicz (doświadczenie: Zerówka) — Kurs stanowi pomost prowadzący do kolejnego poziomu, jakim jest tworzenie spektaklu według formatu Armando. Początek spektaklu jest najważniejszy. Dwie osoby, dwaj bohaterowie wypowiadają swoje pierwsze kwestie, a tym samym uruchamiają wspaniałą machinę improwizowanego spektaklu, który potoczy się w nieznanym jeszcze kierunku. W tym momencie nie mamy nad tym kontroli, ale możemy zbudować postacie prawdziwe i mające swoje cele, sceny nasycone emocjami i szczegółami, początek historii, z którym publiczność będzie mogła się utożsamić. Podczas kursu skupimy się zagadnieniach takich jak: głębiej słuchać partnera; reagować na partnera; dodawać scenie szczegółów; znaleźć motywację postaci; budować na scenie postać w poczuciu komfortu.
● GRAJ SOBĄ — Piotr Gasik (doświadczenie: A1) — Podczas kursu zbadacie, jak wiele korzyści wiąże się z byciem naturalnym. Każdy z nas jest wyjątkowy, każdy ma inną energię, zainteresowania i poglądy. Każdy z nas ma inne doświadczenia, każdy z nas ma inne przeżycia. Kurs pomoże wykorzystać największego geniusza improwizacji na świecie: ciebie samego. Reaguj szczerze, eksploruj historię i wyjdź z głowy na scenie. Kurs pozwoli uczniom znaleźć komizm w samym sobie i na tej bazie tworzyć ciekawsze sceny. Nauczycie się: zaczynać sceny bez pomysłu, z siebie; odgrywać wiarygodne postacie; eksplorować sceny w kontrze do wymyślania; słuchać intencji innych postaci; szukać w nich drugiego dna.
● JTS BROWN — Joanna Pawluśkiewicz (doświadczenie: Szlak czerwony) — Kurs jest adresowany do osób zaawansowanych w improwizacji. Na podstawie elementów legendarnego formatu JTS Brown, Harolda i freeformowych szaleństw, czyli mieszaniny dziwnych zasad i organiczności, będziemy szukać w sobie niezliczonych i różnorodnych postaci, zanurzać się w pełnej organiczności i wspólnocie. Poszukamy absolutnego zaufania w scenie i znaczenia grania razem. W graniu scen poszukamy możliwości zamiany nas samych w osoby całkowicie od nas różne i będziemy eksplorować, jak znaleźć w sobie te wszystkie osobowości tak, by były autentyczne.
3. TURNUS
● A2: SPEKTAKL — Agata Rozbicka (doświadczenie: A1) — Kurs nastawiony jest na przygotowanie spektaklu według formatu Armando. Długa forma improwizowana, czyli pełnowymiarowy spektakl, to wyniesienie tego rzemiosła do rangi sztuki. Publiczność inspiruje improwizatorów, którzy przez pryzmat własnej indywidualności rozbudowują ten impuls w monologach. Następnie dzięki wrażliwości, słuchaniu i wzajemnemu zrozumieniu eksplorują historie bohaterów i otaczający ich świat. Działają jako grupa, w atmosferze wzajemnego wsparcia, ekscytacji i kreatywności. Program: dekonstrukcja inspiracji publiczności poprzez tworzenie pełnych treści monologów; granie scen na podstawie tych monologów; montowanie scen, czyli przemieszczanie bohaterów w czasie i przestrzeni; choreografia na scenie, by stworzyć spektakl czytelny dla grających i publiczności; wspieranie się nawzajem, od wejścia na scenę do końcowych braw.
● M0: PODSTAWY IMPROWIZACJI MUSICALOWEJ — Aleksandra Markowska, Joanna Kucharczyk (doświadczenie: A2) — Rozpocznij naukę improwizacji musicalowej. Kurs obejmuje rytmikę, pracę z ciałem i oddechem, podstawy emisji głosu, śpiewanie w harmonii, trening improwizowanych piosenek solo i w duetach oraz pracę nad scenami dwójkowymi. Konieczny słuch muzyczny. Nie wiesz jak to sprawdzić? Powtórz po kimś klaszcząc prosty rytm oraz zaśpiewaj zwrotkę i refren „Lulajże Jezuniu”.
● FREEFORM — Piotr Gasik (doświadczenie: Szlak czerwony) — Kurs poprowadzi was w podróż przez świat nieskończonych wyborów. Trudno nam, improwizatorom dojść do wypowiedzenia kwestii, stworzenia postaci, a co dopiero do reguł formatu. Nauczycie się: zwracać uwagę na wybory partnerów i słuchać nie tylko ich kwestii, ale także ich całej osobowości scenicznej; doceniać wzorce i powtarzalność, używać zasady „Tak, i…” do całego formatu; tworzyć spontanicznie formaty opierające się na tym, co nas otacza, na formach teatralnych, filmowych, telewizyjnych lub fantastycznych. A wszystko w taki sposób, żeby wasz groupmind był reżyserem tego, co gracie.
4. TURNUS
● 0: ZERÓWKA [KURS OD PODSTAW] — Norbert Bajan (doświadczenie: brak) — Poznasz podstawy improwizacji teatralnej (czyli tworzenia spektaklu bez scenariusza), kreatywnie spędzisz czas wolny, nawiążesz nowe znajomości, wzmocnisz poczucie własnej wartości, nauczysz się współpracować i działać w grupie. Kurs jest otwarty dla wszystkich chętnych. Dlaczego warto? Jesteśmy szkołą inną niż wszystkie. Improwizacja teatralna to tzw. „niski próg wejścia”, co oznacza, że każdy niezależnie od umiejętności może czerpać satysfakcję z tych zajęć. U nas nie ma egzaminów, a instruktorzy tworzą bezpieczną przestrzeń, w której nikt nie jest oceniany. Improwizacja to sztuka komediowa; kto nie lubi się śmiać i zapomnieć o codziennych obowiązkach? Improwizacja rozwija uczestników artystycznie. Jest atrakcyjną propozycją zarówno dla osób marzących o występach na scenie, jak i dla tych, którzy chcą po prostu dobrze się bawić. Ale rozwija też szereg umiejętności przydatnych w codziennym życiu: słuchanie, obserwowanie, współpraca, spontaniczność, otwartość na nowe pomysły i zaskakujące sytuacje, szybkie podejmowanie decyzji, empatia i zaufanie do grupy, dawanie komuś wsparcia i przyjmowanie go od innych, wyłączanie wewnętrznego krytyka, pewność siebie. Jak wyglądają zajęcia? Uczestnicy poznają zasady improwizacji teatralnej poprzez wspólne zabawy i tzw. krótkie gry. Grają też swoje pierwsze sceny improwizowane. Mogą doświadczyć na własnej skórze, jak wiele radości daje tworzenie historii tu i teraz, bez wcześniejszego pomysłu czy reżyserowania. Instruktor poświęcając uwagę każdemu uczestnikowi, dba o jego poczucie komfortu podczas zajęć. Po ukończeniu kursu z podstaw improwizacji możesz kontynuować naukę na kolejnych poziomach w Szkole Impro.
● MUSICAL IMPROV TOOLKIT — Aleksandra Markowska, Joanna Kucharczyk (doświadczenie: Podstawy improwizacji musicalowej) — Specjalna edycja wakacyjna. Kurs adresujemy do osób, które nie wyobrażają sobie wakacji bez musicalu oraz chciałyby nadal doskonalić swoje umiejętności w tej dziedzinie. Zajmiemy się tym, co sprawia, że improwizujący/a wokalista/ka czuje się pewnie w swoim fachu: emisja głosu, dykcja, współbrzmienia, rytmy, harmonie, praca z ciałem i w przestrzeni, współdziałanie z akompaniatorką. A do tego oczywiście piosenki: solo, w duetach i innych konfiguracjach. Dzięki temu będziecie śpiewać z pewnością rytmiczno-melodyczną, a wasze improwizowane piosenki wzbogacicie ciekawą interpretacją, tworząc poruszające widzów małe dzieła sztuki.
● SZUKANIE GRY W SCENIE — Mateusz Płocha (doświadczenie: A2) — Chcesz robić śmieszniejsze sceny? Na tym kursie nauczysz się na co zwracać uwagę aby scena impro stała się komediowym skeczem. Przejdziemy przez kilka typów scen takich jak wariat-normalny, fish-out-of-water czy mapping i przećwiczymy jak znaleźć wewnętrzną grę, w którą będzie nam się chciało grać.
5. TURNUS
● SLOW COMEDY 2: GDZIE — Paweł Najgebauer (doświadczenie: A1) — Kurs eksplorowania przestrzeni oraz object workingu opartego na pełnej obecności. W ramach zajęć poznasz techniki używania ciała do ukazywania przestrzeni rozległych i ciasnych, przytłaczających i melancholijnych, wypełnionych przedmiotami i pustych, zakurzonych i krystalicznie czystych. Będziemy ciałem odzwierciedlać przestrzeń i przedmioty, aby pełniej opowiadać historię. Będziemy przechodzić przez las, wchodzić na wysoką górę, obracać kijek i zobaczymy jak to wpłynie na nasze sceny. Literatura uzupełniająca: Jacques Lecoq „Ciało poetyckie” (“The moving body” / “Le corps poetique”).
● DEKONSTRUKCJA — Krzysztof Dziubak (doświadczenie: A2) — Zapraszamy na pierwszy kurs ze ścieżki Spektakl tematyczny w Szkole Impro. Po jego ukończeniu możesz kontynuować naukę, zapisując się na kursy: H1: Harold, H2: Harold, H3: Format. Dekonstrukcja to długi format z Chicago, opracowany przez Dela Close’a i jego zespół, w którym jedna scena inspiruje różnorodne sceny kolejne. Łączy on style: od pogłębionych scen slow comedy po szybki hightening montaży. Dekonstrukcja pozwala więc improwizatorom wykorzystać wiele ich umiejętności. Spektakl otwiera długa scena dwuosobowa eksplorująca główny problem, który zostaje zaprezentowany (ale nie rozwiązany). Jej treść oraz bohaterowie, relacje i pojawiające się w niej informacje są dekonstruowane w kolejnych scenach. Pojawiają się także sceny tematyczne, komentujące, emocjonalne, satyryczne, czy nawet zaangażowane społecznie, a scena otwierająca powraca w kolejnych odsłonach. Spektakl stopniowo przyspiesza, a końcówka, wykorzystując m.in. tak zwane „runy”, bywa już bardzo szalona i absurdalna. Przebieg kursu: prezentacja podstawowych zasad formatu; inne, pogłębione spojrzenie na charakter bohaterów (ich relacje i motywacje); ćwiczenie tempa przebiegu spektaklu; rozpoznawanie na czym polega mechanika sceny (co w niej działa a co niekoniecznie); przenoszenie sceny w nowy kontekst; synchronizacja grupy w tworzeniu opowieści.
● PATCHWORK: PAINT WITH THE BODY AND MUSIC — Gael Doorneweerd-Perry (doświadczenie: A2) — We can see connections in every part of our lives, if we pay enough attention to it. Patchwork is an improvised theatre show based on movement, the body and music! It displays a series of scenes to create a beautiful patchwork of characters, stories and feelings. The workshop will focus on the work of the body, how listening to ours, to our partner’s and to the staging will feed our inspiration. We will also explore the use of music as an infinite wealth of ideas, and an amazing player with us on stage. We will bring all that into the format Patchwork, creating a poetic way to see improv, and expressing the variety of tones, styles and emotions that we have inside of us. Relax, sit back and observe: you will discover stories connecting to the mozaïc of your life!
● ONCE UPON A TIME — Laura Doorneweerd-Perry (doświadczenie: Szlak czerwony) — A narrative longform based on a dark fairytale genre. Lots of character and story work, deep genre work and the possibility for a show at the end. This is both dark in theme and genre, and light in execution through physical characters and fantastic worlds.